PROCES to gra, która rozpoczyna naszą serię gier z autorskimi tytułami tworzonymi przez młodych twórców z Bielska-Białej.
Karcianka powstała jako finał warsztatów, które zrealizowaliśmy w Punkcie 11.
To efekt wspólnej pracy, kreatywności i eksperymentów z mechaniką gier, narracją i emocjami przy stole.

Proces – karaluchowy sąd nad twoją strategią
„Proces” to błyskotliwa gra karciana, która zaskakuje świeżym podejściem do tematu dedukcji, blefu i zarządzania ryzykiem. W tej nietypowej sali sądowej rolę sędziów odgrywają kapryśne i nieprzewidywalne karaluchy – każde z własnymi preferencjami, które musisz rozszyfrować, zanim wydadzą swój wyrok.
Gracze wcielają się w oskarżonych, którzy próbują dowieść swojej niewinności, sprytnie zagrywając karty dowodów i manipulując opinią sędziów. Kluczem do zwycięstwa jest zrozumienie, jakich argumentów oczekuje każdy z nich – a to nie zawsze jest oczywiste. Czy postawisz na logikę i konsekwencję, czy zdecydujesz się na blef, licząc, że przeciwnicy dadzą się zmylić?
„Process” nagradza zarówno strategiczne planowanie, jak i psychologiczną grę z innymi uczestnikami. Proste zasady sprawiają, że wprowadzenie do rozgrywki zajmuje kilka minut, ale złożoność decyzji rośnie z każdą rundą. Każdy pojedynek w sądzie karaluchów to nowa historia – pełna napięcia, zaskoczeń i triumfów sprytu nad przypadkiem.
Dzięki szybkiemu tempu, niebanalnemu klimatowi i regrywalności „Proces” idealnie odnajdzie się zarówno jako lekka rozrywka w gronie znajomych, jak i poważniejsze wyzwanie dla miłośników gier psychologicznych. To karciany pojedynek, w którym liczy się nie tylko to, co masz w ręku, ale i jak dobrze potrafisz grać przeciwnikami.
Liczba graczy: 3-6 Czas gry: ok. 20-30 minut Wiek: 12+ Typ gry: blef, dedukcja, karciana
Autorki i autorzy: Zuzia Kańkowska, Maja Rusin, Mateusz Rusin, Abigail Gracjas, Robert Norenberg
